De Gardenroute - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Ilse M - WaarBenJij.nu De Gardenroute - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Ilse M - WaarBenJij.nu

De Gardenroute

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Garden Route

25/06/2016:
Vertrek naar Kaapstad vanaf Schiphol.
De eerste uitdaging was om op tijd ons spullen ingechecked te krijgen, wat een hel zeg die langen rijen daar op Schiphol haha. Maar we made it!!
Alhoewel ons vliegtuig te laat was vertrokken zijn we toch op tijd aangekomen.
De eerste nacht hadden we een luxe hotel vlak naast het vliegveld geboekt, heerlijk bedje en een mooie kamer.

26/06/2016:
De volgende ochtend konden wij onze auto ophalen en begonnen we aan de Garden Route.
Onze eerste stop was in Oudtshoorn, bekend van de struisvogelboerderijen. Het was een 400km lange rit, maar de moeite zeker waard. We namen een toeristische route over de R323 waarbij we door het Klein Swartberg gebergte reden. (foto's)
Aangekomen in Oudtshoorn gingen we naar de Ostrichfarm waar we een rondleiding kregen over de boerderij en waar Anagha op de strijsvogel heeft gereden. Dat was erg grappig om te zien :-D. (foto's)
We overnachtte in Oudtshoorn in een hostel waar we 's avonds de voetbalwedstrijd hebben gekeken en daarna lekker in ons bedje zijn gekropen. De volgende ochtend moesten we natuurlijk weer vroeg op om onze reis verder te zetten.

27/06/2016:
Opweg naar Port Elizabeth hebben we een stop gemaakt in Addo Elephant park. Een mooi natuurgebied met veel olifanten, springbokken, kudu's, zebra's, buffels,...... (foto's)
Daarna volgende onze weg verder naar PE waar we wederom overnachtte in een hostel. Ook hier hebben we 's avonds lekker voetbal gekeken en wat gesocialized.

28/06/2016:
De volgende dag gingen we op weg naar Plettenberg Bay. Wauw wat was dit een mooie rit langs de zuidkust van Zuid-Afrika.
Onderweg zijn we gestopt bij het Tsitsikamma National Park waar we naar de hangbrug zijn gewandeld. (foto's) En voornamelijk van de mooie natuur hebben genoten.
Onze weg vervolgd naar Plettie waar we een ander hostel hadden geboekt, erg gezellig daar.
In de late middag zijn we naar het strand gewandeld waar we een groep dolfijnen hebben zien langszwemmen, zo tof ! (foto's)
Opweg terug zijn we in een lekker restaurant gaan eten waar we heerlijk hebben gegeten en gechilled. Je kan toch zeker zeggen dat het eten en drinken hier in Zuid-Afrika heerlijk en goed betaalbaar is!!

29/06/2016:
De volgende dag hadden we gepland om vroeg naar Knysna te gaan, maar de dame van het hostel zei ons dat we toch eerst naar het Robberg Nature Reserve moesten gaan om een hike te doen daar.
Natuurlijk geloofde we dat dat de moeite waard was en hebben we dat gedaan! Zoooooo'n mooie natuurlijk, een heerlijke hike en wonderschoon uitzicht. Onderweg hebben we haaien gespot en zeehondjes. (foto's)
Een geweldige ochtend gehad!
Onderweg hebben een gelunched in Wilderness, een schattig plaatsje langs de kust :-)!
Rond een uurtje of 3 vertrokken we verder naar Knysna om eerst even naar ons hostel te gaan, te settelen en wat eten te kopen voor de avond. Een lekker zuid-afrikaan gebraden kippetje kan er natuurlijk altijd wel in.
's avonds hebben we wat gechilled en gesloopt van de lange dag zijn we dan ook vroeg in ons bedje gekropen.

30/06/2016:
De dag dat we Knsyna gingen ontdekken. Er viel eigenlijk niet heel veel te beleven daar buiten wat mooie uitkijkpunten die we gezien hebben, de waterfrontsquare en Thesenisland. Maar de natuur was wederom erg mooi en de mensen nog altijd even aardig! (foto's)
Eigenlijk hadden we voor die avond een hostel geboekt in Mosselbay, maar omdat we toch niet veel meer te doen hadden in Knysna hebben we onze boeking geannuleered en hadden we een Guesthous geboekt in Swellendam.
Mooi klein stadje met een nog veel mooier Guesthouse. Mooie kamers, goed ontbijt en een zwembad met mooi uitzicht.
Alhoewel het erg koud was buiten en het water van het zwembad nog veel kouder was, zijn robby en ik er gewoon ingedoken. Het was erg koud, en omdat het hier winter is verklaarde de gastvrouw ons voor gek, ze heeft de foto's dan ook de volgende dag op hun facebook pagina gezet. (foto's)

01/07/2016:
En het is vrijdag, de eerste dag van de maand, de dag dat onze stage eigenlijk zou moeten starten.
Maar aangezien we nog in Swellendarm waren hadden we wel besloten om vroeg te vertrekken en rond 12u in kaapstad aan te komen.
De volgende blog vertelt het nieuwe verhaaaaaaal....

• 25 Juli 2016 - 22:44

Laura:

Aaaah de eerste week was al zo geweldig. Jullie hebben zoveel mooie dingen gezien en gedaan! En de foto's zijn prachtig. Ik zie alleen de zwembad foto niet haha, en inderdaad jullie zijn lekker gek!!
    Xxx
    Laura