Gynaecologie, daar gaan we dan... of toch niet?! - Reisverslag uit Nariman Point, India van Ilse M - WaarBenJij.nu Gynaecologie, daar gaan we dan... of toch niet?! - Reisverslag uit Nariman Point, India van Ilse M - WaarBenJij.nu

Gynaecologie, daar gaan we dan... of toch niet?!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Januari 2016 | India, Nariman Point

Dus tis maandagochtend en ik zou om 10uur door de 'assistent' van dr Shinde naar gynaeco worden gebracht. Dus natuurlijk zoals altijd Op tijd aanwezig, maar niemand te bekennen.... dr shinde heeft verlof tot en met woensdag en de vrouw waar ik me bij aan moest melden kon me niet ver de helpen?
Het enige wat ze zei is dat ik maar zelf nar gynaeco moest gaan en vragen naar dr Satia. Ok dus ik op weg naar het kantoor van afdeling gynaeco, geen dr Satia te bekennen, ze was ook in verlof en zou woensdag terug zijn. Wij terug naar die vrouw die me eigenlijk moest helpen. Maar ze had geen idee bij wie ik me dan moest melden en ze zei dat ze niks voor me kon doen.
Ok goed dan nemen we toch gewoon een dag vrij.... anagha wilde ook starten op een andere afdeling mr omdat dr shinde er niet was ging dat toch niet.
Toen gingen we maar naar het huis van anaghas tante, even gelunched en daarna op stap met vrinda en haar tante. Op zoek naar een indiase jurk voor anagha! Wat ook erg leuk was is dat we de kleine winkelstraatjes van Mumbai hebben meegepakt. Het leek wel of de hele stad daar was, zo druk, maar wel erg gezellig en je kon er alles kopen.

Dinsdag hadden we zelf maar besloten dat ik niet naar het ziekenhuis zou gaan en anagha ging terug naar haar oude afdeling. Dus ik ben lekker rustig opgestaan en begonnen met een blog te schrijven enzo. Werd ik om 11u gebeld, anagha was klaar. Of we samen met haar Duitse interns naar de elephantacaves wilden gaan, ja natuurlijk!
Eerst was het een uurtje varen, onwijs gaf om Mumbai vanaf het water te zien! Daar aangekomen was er een klein b oulevardje met enkele kraampjes op weg naar de top.we hebben een wandeling van zo'n half uurtje gemaakt naar boven, erg mooi uitzicht daar. Maar het was zoooooo warm! Maar goed, het was het zeker waard om te doen. Op weg naar beneden hebben we alle winkeltjes goed bekeken en ook de boottocht terug waserg mooi omdat de zon begon onder te gaan!
Al bij al dus een erg leuke dag gehad!
In de avond stond ons een dancepractice te wachten,het is namelijk zo dat de oom en tante van karan volgende week 25 jaar getrouwd zijn en dat wordt groot gevierd. Dus ja, wij hangen eraan... er was speciaal een choreografe ingehuurd om ons een dans aan te leren. Wel leuk dat ik zulke ervaringen mag meemaken hoor!
Helaas ben ik al niet echt goed met al die stapjes maar dan heb ik ook nog is de last dat ik het liedje totaaaaal niet begrijp. Maar goed doe mn best :-)!

Oké dus het is woensdag Opnieuw terug naar het ziekenhuis, wat een feest zeg die mensen hier . Je wordt ontvangen door een administratie die al onwijs vriendelijk is, not. Maar goed op zoek naar de satia. 2 assitenten vertellen me dat ze er nog niet is en dat ik maar dmoest gaan wachten op de stoel. Ok dus ik wachten wachten wachten , na een uur is ze er nog niet en begin ik mar een par verschillende meisjes te vragen of ze nog komt, ja ja ze komt zo blijf daar maar gewoons wachten. Na 1,5u haf ik er echt genoeg van en besloot het aan een jongen te vragen, ook een assistent, die het voor me ging navragen en uitzoeken. Zat de dr gewoon al heel de tijd binnen en hadden die bitches me gewoon voor niks laten wachten. Wauw wat was ik boos. Maar goed de dr had me gezien en vroeg me nog even te wachten, ja weer wachten... Ok dus ze kwam aan en vroeg m'n documenten, dus ik laat ze zien, zegt ze me ja dit is niet voldoende ga maar naar de administratie en regel een handtekening van het diensthoofd. oke dus ik daar naartoe, zegt die stomme vrouw van de administratie dat ik dat niet bij haar kan regelen en dat ik eerst naar de administratie van de uni moet om geld te betalen. Dus weer van het kastje naar de muur gestuurd  heel de dag. Werd er gek van. Dus ok uiteindelijk werkte ze in het marati eat meer mee en zeiden ze ons dat we konden wachten op t diensthiofd op de gang om 3u. Oke dus wij doen dat, geen idee wie die vent is, is ie blijkbaar gwn langsgekomen en naar binnen gegaan in dat kantoor en ze hebben zowel ons als hem niks gezegd... Echt zo irritant al dat geregel hier. Maar goed, wij naar huis, naja op naar anaghas oma waar we heerlijke vis hebben gegeten! Op de terugweg even langs anaghas tante een sari scoren die ik kan aandoen op het feestje volgende week.

Donderdag nieuwe kansen. Dus ik besluit om half 9 voor de deur van het diensthoofd gynaeco te gaan zitten. Natuurlijk was het allemaal nog niet open en heb ik weer drie kwartier zitten wachten voor niks. Maar goed hij was er eindelijk en dan laat ik de papieren zien enzo, maar die man ging moeilijk doen. Anagha kwam ook langs om te helpen, maar toen werd het ineens voor ons beiden 1 grote hel. Nog nooit zoiets meegemaakt. Die mensen bij de college Office denken echt boven iedereen te staan. Een groot probleem en uiteindelijk mochten we dus allebei niks meer doen.
Na een dag van veel wachten en teleurstellingen dan maar naar huis gegaan.
In de avond stond er ook nog een dancepractice te wachten. Gelukkig dit X een andere dans, maar nog veel moeilijker. Wel erg leuk!

Zo tis vrijdag, vanavond vliegen we naar delhi! Maar eerst moeten we in het ziekenhuis nog van alles zien te regelen.
We werden om half 11 verwacht door dr shinde. Er was een party omdat het ziekenhuis volgende week 90 jaar bestaat.
Opeens werd anagha gebeld door dr shinde dat we naar buiten moesten komen. Hij was aan het praten met het hoofd van cardiochirurgie en regelde op die manier maar een stage plek voor ons beiden vol volgende week.
En zo was het voor het moment weer geregeld, we zullen volgende week zien hoe het gaat zijn....
Eerst ging en we wat eten met anaghas mam en een celebrity. Wel leuk hoor om dat mee te maken.
Ook bracht hij ons naar het vliegveld, best grappig al die mensen die zo in die auto gingen kijken.
Ok volgende blog gaat zijn over de taj mahal en delhiii :-).
Sorry dat deze niet zo boeiend is, ook de foto's volgen nog xxx

  • 27 Januari 2016 - 13:36

    Laura:

    Nou het is wel echt een gedoe om een stageplek te regelen zeg.
    Jammer want jullie willen graag helpen, en dan ook nog al die meiden die zo bitchie zijn :p
    Gelukkig gingen jullie een heel leuk weekend tegemoet! Ga t gelijk even lezen!!!
    Xxxx
Ilse

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 3069

Voorgaande reizen:

25 Juni 2016 - 06 Augustus 2016

Zuid-Afrika

30 December 2015 - 29 Januari 2016

Indiaaaaaaaa

Landen bezocht: